2021-22 ikasturte honetan matematika lantzen hasi gara Innovamat izeneko programa berri batekin, kontzeptu matematikoen ikaskuntza konpetentzial eta didaktikoaren aldeko apustua da.
Proposamen egituratua baina malgua, manipulazioaren eta elkarrizketaren bidez matematika irakatsi eta ikasteko jardueraz betea.
Bere ildo didaktikoa lau ideia edo printzipio nagusiren ingurukoa da:
Matematika egitea edukien eta prozesuen arteko uztarketa da: Jada ez
da nahikoa eduki ainguratuak transmititzea, egiteko modu bat ere transmititzea eskatzen du, edukiak gainditzen dituzten oinarrizko trebetasunak jarduera matematikoari: problemen ebazpena, arrazoiketa eta proba, konexioak eta komunikazioa eta irudikapena.
Arazoak konpontzeko giroa sortzea: “Problemak ebazteko giroa” ikasgelan egoteko modu bat da, ikasleak galderak egitera, ikertzera, esperimentatzera eta hitz egitera behartuko dituen etengabeko erronka-planteamendu bat, ezagutza eraikitzeko.
Manipulaziotik abstrakziora: Innovamatekin kontzeptu abstraktuak eraikitzeko, material manipulatiboa erabili behar da, ulermenerako bitarteko gisa ulertuta.
Testuinguru esanguratsuetan praktikatzea: Innovamat-ek produkzio-praktikaren uneak konbinatzen dituen eredu baten aldeko apustua egiten du; galdera ireki batetik abiatzen da, testuinguruan kokatuta, problemak modu esanguratsuan ebazteko giroan, eta erreprodukzio-praktikaren alde sistematikoa (koadernotxoa) errepikapen hutsa prozesu jakin batzuk barneratzeko eta app gamifikatu baten bidez.
Zenbakien laborategia | Erronka | Plataforma |
60 saio 2h/astean. | 28 erronka1h/astean | Libre40min/astean |
Zenbakikuntza eta kalkulua Hierarkikoki eraikitzen dugu, manipulazio eta elkarrizketa bidez. | Espazioa eta forma, Neurria, Estatistika eta zoria, Harremanak eta aldaketa. Libreki eraikitzen dugu manipulazio eta elkarrizketa bidez. | Asteko aurrerapen-txostenak dituzten Praktika sistematikoa bloke guztiak |
Ibilbide helikoidala Kontzeptu bakoitza berrikusten dugu, zailtasuna areagotuz. | Hainbat ate irekitzen ditugu kontzeptuak konektatuz | Ibilbide autoegokitua Praktika indibidual gamifikatua. |
Lehen hezkuntzarako proposamenaren dinamikak