Aurreko astean “Habi kutxen” tailerra egin genuen 3. mailako ikasleok. Arga ibaian bizi diren txori mota desberdinak ikusi genituen eta gero, habiak prestatu genituen.
Destornilladoreak eskuetan egurrezko zatiak montatzen joan ginen. Ondoren, margotu genituen eta azkenik, habi-kutxak zuhaitzetan jartzera Arga ibaira joan ginen.
Gu 3.mailako ikasleak gara, hiruhileko honetan NATURA proiektuan aritu gara. Asko ikasi dugu, mineralen, ekosistemen, landareen, animalien eta abarren inguruan.
Animalien artean ugaztunak, narrastiak, hegaztiak, anfibioak eta arrainak daudela jakin dugu. Jaiotzeko moduaren arabera, obiparoak edo biziparoak dira eta oso modu interesgarria iruditu zitzaigun hegazti obiparoei buruz gehiago jakiteko txito batzuk nola ateratzen diren ikusita.
Beraz, inkubagailua eta oilasko arrautza emankorrak erosi genituen.
Inkubagailurako argibideak irakurri eta 37,7 gradutan egon behar duela eta hezea egon behar dela jakin dugu, beraz, ur epela erabiltzen genuen egunero.
Inkubagailuak tenperatura mantendu zuen eta arrautzak alde batetik bestera mugitu zituen biraketa automatikoarekin.
Hilaren 18an biraketarako erretilua aldatu genuen rack baterako, arrautzak gehiago ez mugitzeko.
19an lehenengo txita jaio zen eta 20an txita gehiago jaio ginen, egun batean inkubagailuaren beroan utzi genituen.
14 txita 24 arrautzetatik atera dira.
NUESTROS POLLITOS
Somos los alumn@s de 3º de primaria, este trimestre hemos trabajado en nuestro proyecto de NATURA. Hemos aprendido mucho, sobre minerales, ecosistemas, plantas, animales y demás.
Hemos aprendido que entre los animales hay mamiferos, reptiles, aves, anfibios y peces. Según su forma de nacer son oviparos o viviparos y nos pareció una manera muy interesante saber más sobre los oviparos viendo nacer unos pollitos.
Así que compramos una incubadora y huevos fertiles de gallina.
Leimos las instrucciones de la incubadora y aprendimos que tienen que estar a 37,7 grados y tienen que tener humedad, así que echábamos todos los días agua tibia.
La incubadora mantenía la temperatura y movía los huevos de un lado a otro con el volteo automático.
El día 18 cambiamos la bandeja de volteo por una rejilla, para que los huevos no se movieran más.
El día 19 nació el primer pollito y el día 20 nacieron más pollitos, los dejamos un día en el calor de la incubadora.
Gaur, martxoak 8, Emakumearen Nazioarteko eguna ospatzen dugu eta guk, 4.mailako ikasleak, emakumeen inguruko proiektu batean murgilduta jarraitzen dugu. Halere gaur, egun berezia izan da, Sanduzelai ikastetxeko ikasle ohi baten bisita izan dugu, Maitane Salinas, errugbiko jokalari profesionala bera. Oso saio interesgarria izan dela ezin dugu ukatu, oso gustura egon gara berarekin, bere esperientziak eta bizipenak entzuten. MILA ESKER MAITANE ETA NAHI DUZUN ARTE, HAU ZURE ETXEA DA!
Hoy, 8 de marzo, se celebra el Día Internacional de la Mujer, y aquí seguimos nosotras y nosotros, de cuarto curso, inmersos en el proyecto de las mujeres. Pero hoy ha sido un día especial, porque hemos recibido la visita de Maitane Salinas, una antigua alumna de Sanduzelai y jugadora profesional de rugbi. Ha sido una sesión muy interesante, hemos estado muy a gusto, escuchando sobre sus vivencias y experiencias. MILA ESKER MAITANE ETA NAHI DUZUN ARTE, HAU ZURE ETXEA DA!
DENON ARTEAN EGIN DUGU/ENTRE TODAS-OS LO HEMOS HECHO
Pasa den urtean, ikastetxeko Familien Baratza Lan Taldea hainbat egunetan pale batzuk lixatzen eta barnizatzen aritu ziren. Konfinamendua iritsi zenean dena bukatu gabe gelditu zen, baina ikasturte honen hasieran atezainen laguntzarekin (mila esker Belen) lortu dugu. Eta hau da, une honetan duen itxura. Baietz polita gelditu!!!!!
Baita ere proiektu honetan parte hartu duten familiei eskerrak eman nahi dizkiegu, ez bakarrik beraien lana eta denboragatik, Sanduzelai denen artean eraikitzen dugun eskola izaten lagundu digutelako baizik.
El curso pasado, el grupo de familias que ayudaba en la huerta, estuvo lijando y barnizando durante varios días unos palés. Al llegar el confinamiento, no conseguimos acabar, pero con el comienzo de este curso y con la ayuda de l@s conserjes (muchas gracias Belén) lo hemos conseguido. Y este es el aspecto que presenta en este momento. ¡ Qué chulo ha quedado !!!!
También queremos agradecer a las familias que se han implicado en este proyecto, no sólo por su tiempo y esfuerzo, sino por ayudarnos a que Sanduzelai sea una escuela sea que construimos, literalmente, entre todos y todas.
4. mailako ikasleak ez dira bakarrik liburuek edo Internetek eskaintzen digun informazioarekin konformatu, PALEOLITO garaiko bizimodua hurbilagotik ezagutu nahi zuten, hurbilagotik sentitu. Horregatik, lanean jarri ginen eta paleolito garaiko bizimodua AZTERTZEN eta DATUAK JASOTZEN ari ginela, hoberena KOBAZULO bat egitea zela pentsatu genuen, baina gelako txoko batean? Pasabideko eskin batean? EZ, ikasleak benetako kobazulo bat nahi zuten, handia, areto desberdinekin, ahalik eta errealistena izan zedin.
Horrela bada, martxan jarri ginen eta hori egin ahal izateko gela bat aukeratu genuen, eskolako gela oso bat. Gela NEURTU, materiala zein izango zen PENTSATU, kobazuloaren DISEINUA EGIN eta batez ere hori dena aurrera eramateko familiei laguntza eskatu genien, baita FAMILIAK LAGUNDU ere!
Asteak pasa ahala gure gelako familiek denak txundituta uzteko moduko kobazuloa egin ziguten, bitartean guk gelan ikastetxeko beste ikasleen BISITAK prestatu genituen, azalpenak eta antzerkiak alegia.
Bukatzeko, MILA ESKER guzti hau aurrera eramaten lagundu diguzuen guztioi: irakasleak, familiak, atezainak, garbitzaileak, administraria…
Hemen uzten dizuegu gure kobazuloa erakusten duen BIDEO bat:
El alumnado de 4º curso no se ha conformado con la información de los libros y de Internet, han querido ir más allá, conocer más de cerca las vivencias de la era del PALEOLITO. Así, nos pusimos a trabajar y RECOGER toda la INFORMACIÓN posible ANALIZANDO cómo vivían en aquella época. Mientras recogíamos información se nos ocurrió hacer una CUEVA, pero… ¿en un rincón del aula? ¿En una esquina del pasillo? NO. El alumnado quería una cueva de verdad, grande, con distintas salas, lo más realista posible.
Nos pusimos enseguida manos a la obra y elegimos un aula para convertirlo en cueva. MEDIMOS el aula, PENSAMOS en el material que íbamos a utilizar, realizamos el DISEÑO de la cueva y para terminar pedimos AYUDA a las FAMILIAS, ¡y sí que ayudaron!
De manera que pasaban las semanas las familias iban terminando el proyecto, UNA CUEVA que nos dejaba a todos y todas boquiabiertos, mientras tanto nosotros y nosotras en el aula preparamos las VISITAS GUIADAS para el resto de l@s niñ@s del centro educativo, unas visitas con INFORMACIÓN y INTERPRETACIÓN incluidas.
Para terminar queremos dar LAS GRACIAS por habernos ayudado a conseguir nuestro sueño: profesores y profesoras, familias, conserjes, personal de limpieza, administrativo…
4. mailako ikasleak, historiarekin erlazionatutako proiektuaren baitan, Gorputz Heziketan gure guraso eta aiton-amonek praktikatzen zituzten jolasetan aritu gara. Etxean galdetu dugu zein jolasetan aritzen ziren eta bakoitzak jolas bat prestatu dugu. Hona hemen egindako jolasen argazki batzuk: ___________________________________________
En la asignatura de Educación Física el alumnado de 4ºcurso, dentro del proyecto relacionado con la historia, hemos conocido y practicado juegos a los que jugaban nuestros padres y madres, abuelos y abuelas…Después de preguntar en casa qué juegos practicaban, cada uno/a de nosotros/as hemos preparado uno.Os dejamos unas fotos de algunos de los juegos realizados.