Hondarribiko kanpaldia

 3. eta 4. mailako ikasleek ikasturtea hasi bezain pronto kanpaldira joatea erabaki zuten. Oporretan oso ongi egon zirelako, baina lagunekin opor txiki batzuk disfrutatu nahi zituztelako.Gauzak horrela lehenengo proiektua kanpaldia antolatzea izan zen.3. mailakoek kanpaldira antolatzearen ardura hartu zuten eta 4. mailakoak kanpaldira joango ginen lekuaren informazioa biltzen arituko ziren.Azkenik, gurasoei egindako lan guztia aurkeztea erabaki genuen.Proeiktu honetan hizkuntza gaitasuna (azalpenak eta testuak prestatzen), matematika gaitasuna (matematika kontzeptuak ulertzen eta erabiltzen ikasten), gaitasun digitala (informazioa biltzeko eta aurkezpena prestatzeko) eta kultur gaitasuna eta adierazpen gaitasuna (aurkezpeneko kanta diseinatzen) garatu genituen.


L@s de 3ª se hicieron cargo de la organización de la acampada y l@s de 4ª se dedicarían a recoger información del lugar al que íbamos a ir.
Finalmente, decidimos presentar a las familias todo el trabajo realizado.
En este proyecto desarrollamos la competencia lingüística (preparación de explicaciones y textos), la competencia matemática (comprensión y manejo de conceptos matemáticos), la competencia digital (recogida de información y preparación de la presentación) y la competencia cultural y expresiva (diseño de la canción de presentación).

ZUBIAK

Gure gelan Arga ibaiari buruz egin dugun lan guztiaren zati bat zubiak izan dira.Zubien informazioa bilatzeaz gain zubien maketak egin ditugu. 


Iparralde institutuko 1.mailakoek ere zubiak egiten dituzte eta bertara joatea proposatu ziguten,  egiten duten txapelketa ikustera.DBHko ikasleek teknologiako ikasgaian ingenieritza lanetan aritzen dira eta haien zubiek baldintza batzuk bete behar dituzte, txapelketan pisu gehiena jasaten duen zubiak irabazten du.
Oso interesgarria izan zen.


Parte de todo el trabajo que hemos hecho en nuestra clase sobre el río Arga, han sido puentes. Además de buscar la información de los puentes hemos realizado maquetas de los mismos.


Los de 1º del instituto Iparralde también hacen puentes y nos propusieron ir a ver el campeonato que hacen.Los alumnos de 1ª de la ESO se dedican a la ingeniería en la asignatura de tecnología y sus puentes deben cumplir una serie de requisitos, en el concurso gana el puente que soporta el peso.
Fue muy interesante.

Arga ibaia

Hain gertu eta hain ezezagun, askotan ateratzen gara Arga ibaian paseatzera baina Argaren inguruan edo bertako zubien eta animalien inguruan zer dakigu? Zer ikasi dezakegu?


Horretan aritu gara, Sanduzelaiko zubi ezberdinen istoria eta funtzioa ikasten, Arga ibaiaren eta animaliei buruzko informazioa bilatzen….
Lan guztia bukatu ondoren 4.mailakoak ateraldi txiki bat egitera gonbidatu ditugu eta ikasitakoa azaldu diegu.

Tan cerca y tan desconocidos, muchas veces salimos a pasear por el río Arga pero ¿qué sabemos del Arga o de sus puentes y animales que habitan en el? ¿Qué podemos aprender?


Hemos estado investigando la historia y la función de los diferentes puentes de Sanduzelai, buscando información sobre el río Arga y los animales…

Una vez finalizado todo el trabajo hemos invitado a los de 4º a realizar una pequeña salida y les hemos explicado lo aprendido.

SASKIAK

Udazkeneko saskiak tantaka banatzen ari gara. Kasu honetan gure lagunari Ali Cherif egokitu zaio. On Egin!!!

En otoño seguimos repartiendo cestas con cuentagotas. En esta ocasión el beneficiado ha sido nuestro amigo Ali Cherif. On Egin !!!

Nazioarteko Garun Paralisiaren eguna

Urriaren 6an garun paralisiaren nazioarteko eguna ospatu genuen. Aurreko eguntetan eskolan lelo desberdinekin pankartak jarri genituen.

Baina egunean, urriak 6, izugarrizko eguna pasa genuen denon artean.

Zenbait jolas egin genituen.

Lehenengo jolasean igelak bihurte eta pozoindutako erreka pasatzera ausartu ginen. Uretara ezin ginen erori eta horretarakoa elkarri laguntzea ezinbestekoa zen.

Bigarren jolasean, batzuk estatuak ziren eta beste batzuk garraiatzaileak. langileek ezin zituzten estatuak apurtu, beraz ados jarri eta elkarrekin garraiatzea zen helburua.

Azken jolasean errealitate desberdinak bizi genituen. Batzuk itsuak ziren eta beste batzuk gidariak.Gidariak lagun futbolean aritu ziren.

Bukatzeko igel txapeldunen dantza egin genuen ( Bideoa).

El 6 de octubre celebramos el día internacional de la parálisis cerebral. En los días anteriores pusimos pancartas con diferentes lemas en la escuela.

Pero el día 6 de octubre pasamos un gran día entre tod@s.

Hicimos varios juegos.

En el primer juego nos atrevimos a pasar el arroyo donde las aguas estaban envenenadas. No podíamos caer al agua y para eso era imprescindible ayudarnos.

En el segundo juego, unos eran estatuas y otros transportadores. Los obreros no podían romper las estatuas, así que se trataba de ponerse de acuerdo y transportarlas juntas.

En el último juego nos pusimos en diferentes realidades. Un@s eran l@sl cieg@s y otr@s l@s conductores/as. Con ayuda de l@s guías jugaron al fútbol.

Para terminar bailamos las ranas campeonas (Vídeo).