Kaixo!

Kaixo lagunak!!
Aurten Haur Hezkuntzako 3.mailan gaude eta ikasle berri bat dugu gurekin, Eder. Elkar hobeto ezagutzeko, familien proiektua egin dugu gelan.
Gainera, familiak ere gure eskolara gonbidatu ditugu, haiekin batera hainbat jarduera egitera: saskibaloian jolasten ikasi dugu, ingelerako ipuinak kontatu dizkigute… Oso dibertigarria izaten ari da eta asko ikasten ari gara ere!

Este año ya estamos en tercero de infantil, y tenemos un nuevo compañero de clase, Eder. Para conocernos mejor, hemos hecho un proyecto sobre la familia. Además, hemos invitado a las familias a que vengan a la escuela y hacer diferentes actividades con ellas: hemos aprendido a jugar a baloncesto, nos han contado cuentos en inglés… ¡Esta siendo muy divertido y estamos aprendiendo mucho!

HH2A

Koadroak egitea oso gustoko dugu eta horregatik, ikasturtean zehar hainbat artista ezagutzen ibili gara. Ondoren, haien hainbat artelan landu eta gureak egin ditugu ere. Hemen dituzue egindako batzuk. Oso ongi pasa dugu!

Nos gusta mucho hacer cuadros y por eso, a lo largo de todo el curso hemos conocido diferentes artistas. Después, hemos trabajado y hecho nuestros propias obras de arte. Aquí tenéis algunas de las que hemos hecho. ¡Hemos disfrutado mucho!

1. Paul Klee “Bailando”

2. Joan Miró “Azul”

3. Frida Kahlo “Autoretrato”

4. Joan Miró ” Vuelo de la libélula frente al Sol” :

5. Joan Miró “El ala de la alondra aureolada de azul de oro llega al corazón de la amapola adormilada sobre el prado engalanado de diamantes”

6. Andy Warhol “Pop art”

HH3 A: FORMA GEOMETRIKOAK

Azken proiektuan forma geometrikoen munduan murgildu gara. Gure ingurua formez beteta dagoela ohartu gara.

Con el último proyecto nos hemos adentrado en el mundo de las formas geométricas.

Hasteko, gure gorputzekin formak irudikatu genituen,

Primero, representamos las formas con nuestros cuerpos

Ondoren, gure inguruko gauza guztiei argazkiak atera eta sailkatzen hasi ginen.

Luego, empezamos a sacar fotos a todas las formas que nos encontrábamos en nuestro al rededor.

Gero, artista askok bere arte lanetan formak erabiltzen zituztela ohartu ginen, eta haien obrak aztertu eta kopiatzen hasi ginen baina gure kutsua ematen:

Después, nos dimos cuenta de que muchos artistas utilizaban formas geométricas en sus obras de arte y empezamos a analizar sus obras y las empezamos a copiar o imitar pero dándoles nuestro toque:

1. PIET MONDRIAN

2. YAYOI KUSAMA

3. KANDINSKY

4. SOPHIE TAEUBER-ARP

Azkenik, munduko eraikinek dituzten forma geometrikoak aztertu eta munduko mapa batean kokatu genituen.

Por último, empezamos a observar las formas que tenían los edificios y construcciones de diferentes partes del mundo. Además, las colocamos en un mapa.

HH2 A

Eskolako baratzean ilarrak landatu eta gero, gelan babarrunak landatzea erabaki genuen. Horretarako jarraitu genituen pausuak hauek izan ziren:

1. Kotoia hezetu eta barruan babarruna sartu.

2. Kristalezko ontzian sartu

3. Zonalde argitsuan jarri eta nola haztzen den aztertu.


Behin hori eginda eta babarrunak sustraiak ateratzen hasi ondoren, baratzean landatu genituen. Ordutik ureztatzera gustora joaten gara!

Después de plantar guisantes en la huerta de la escuela, decidimos plantar alubias en clase. Para eso, los pasos que seguimos fueron los siguientes:

1. Humedecer el algodón y meter la alubia dentro.

2. Meterlo dentro de un bote de cristal.

3. Colocarlo en una zona luminosa y ver como va creciendo.

Una vez que las alubias empezaron a echar raíces, las plantamos en la huerta. Desde entonces ¡vamos muy contentos a regarlas!

HH1 ekoak ARGA EZAGUTZEN!

Eskola dagoeneko ederki ezagutzen dugu eta beste txoko batzuk ezagutzeko irrikitan geuden.

Auzoko txoko ederrak aprobetxatuz, Arga ibaiko pasealekuan paseo txikiak ematen hasi gara. Bertan, naturan gozatzeko aukera izan dugu, txoriak entzunez, belarretan esperimentatuz, zuhaitzak besarkatuz, hostoak bilduz, natura usainduz eta entzunez…

Batzuetan nekatuta itzultzen gara eskolara, baina izugarri gozatzen dugu.

Aprovechando los sitios que tenemos en el barrio, hemos empezado a dar pequeños paseos por el paseo del río Arga.

Allí hemos podido disfrutar de la naturaleza, escuchando pájaros, experimentando en la hierba, abrazando árboles, recogiendo hojas, oliendo y escuchando la naturaleza…

HH3A-k MUSU-ri emandako agurra

Gure gelako irakasleari Mari Domingik Musu arraina oparitu zion eguberritan. Mari Domingik Sanduzelaiko HH· gelakoekin zaintzeko baldintza jarri zion. Orduan, gelara ekarri eta hil egin zen. Hori dela eta, agur berezi bat eman genion eskolako baratzan.

A nuestra irakasle Mari Domingi le regalo en el pez Musu navidades. Mari Domingi le pidió que lo cuidará con la gela de 3ºA de Educación Infantil de Sanduzelai. Cuando la irakasle lo trajo a la gela Musu se murió. Por eso, decidimos despedirlo de una manera muy especial en la huerta de la eskola.

HH2B: GU SORGINAK GARA!

Lehenengo hiruhilabete honetan Sorginen mundu magikoan murgildu gara. Zein mundu zoragarria! 

Gauza asko egin ditugu, sorginaren etxea, txanoa, erratza, akelarreak, eta abar. Era berean, sorginen dantzak, abestiak eta ipuinak gozatzeko aukera izan dugu.

Modu horretan, non bizi diren, nola egiten duten hegan, nola egiten duten magia, eta beste hainbat gauza ikasi ditugu. 

Bukatzeko, denon artean sorgin erraldoi bat sortu dugu!

En este primer trimestre nos hemos adentrado en el mundo mágico de las brujas. ¡Qué mundo tan apasionante!

Hemos hecho muchas cosas como la casa de la bruja, el gorro o la escoba entre otras. Al mismo tiempo, hemos disfrutado de las canciones, bailes y cuentos sobre las brujas. 

De esta forma, hemos aprendido muchas cosas nuevas; dónde viven, cómo vuelan, cómo hacen magia, etc.

Para finalizar, ¡entre todos y todas hemos creado una bruja gigante!

HH3B

Bigarren hiruhileko honetan baratza abiapuntu izanik haziz eta landareez betetzen hasi zaigu gela. Landareek hazteko zer behar duten jakiteko esperimentu bat jarri dugu martxan, hipotesien arabera haziek eguzki argia eta ur asko behar zutela argi zuten ikasleek baina beraien harridurarako 2 zenbakia (argia + ur gutxi) eta 5 zenbakia (ur gutxi bakarrik eta kaxa batez tapatuta) hasi dira hazten. Ea zertan geratzen den kontua!

En este segundo trimestre hemos ido a la huerta y estamos manipulando tanto plantas como semillas. Hemos puesto en marcha un experimento para saber qué necesitan las plantas para crecer, los alumnos tenían claro que las semillas necesitaban mucha agua y luz solar, pero llevaron una gran sorpresa cuando vieron crecer el número 2 (luz+poca agua) y el número 5 (poca agua y sin luz solar). Ya veremos cómo evoluciona el experimento.

Proiektuaren nondik norakoak ikusita baratzeko lurrarentzako azeri buztana ongarri hartuta ilarrak landatzera joan ginen baratzera eta hona hemen argazki batzuk: (gainerako argazki guztiak)
Para seguir con el proyecto hemos enriquecido la tierra con cola de caballo y hemos plantado guisantes.