Aurreko ostiralean, abenduak 16, Ariane Tororen bisita izan genuen.
Ariane Toro judoka da, izan ere, hiru urtekin hasi zen judo egiten, bere aita eta bere amarengandik ikasita. Bere amak brontzea irabazi zuen Atlantan, 1996. urtean.
Egun horretan bere bizitza judoka bezala azaldu zigun: zenbat ordu entrenatzen duen eta non esan zigun, bere entrenatzaileak bere gurasoak direla ere eta zenbat domina irabazi dituen (batzuk erakutsi zizkigun). Europako txapelduna izan da!!!!
Ariane bere kimonoa eta gerrikoa erakutsi zigun. Gerriko beltza izateak adierazten du kategoria onenean zaudela. Kimonoaren atzeko partea kolore desberdinetakoa izan daitekeela esan zigun ere, adibidez: urrea, gorria edo txuria.
Gero, judo egiten erakutsi zigun. Klaseko batzuk egiten probatu zuten, Arianerekin eta klaseko kideekin, Arianeren mugimendu gustokoena praktikatuz.
Ondoren, oroitzapen argazki bat egin genuen eta gelara joan ginen.
Gelan bere bideo bat ikusi genuen eta horretan bere konpetizioak agertzen ziren.
Pasa den ikasturtean zehar pilatutakoarekin, gure jantokiko lankidea Anak, konpostadora bete zuen. Eta urtero bezala, 3. zikloko ikasleok lortutakoa atera genuen.
Horretarako, 5. eta 6. mailako ikasleok taldeka joan ginen baratzera eta lanak txandakatuz konposta atera genuen.
Iruñeko Udalak irailaren 22an, ostegunean, bizikletada bat antolatu zuen. Iruñeko 12 ikastetxe eta 1000 ikasle baino gehiago, Gotorlekuan elkartu ginen mugikortasun astea ospatzeko.
Ibilbide gogorra, aldapa igotzeak nekatu gintuen, egin ondoren hamaiketakoa hartu genuen. Musika izan zen, txirrindulari ospetsua eta lagun asko ikusi genituen.
Eskolara itzuli baino lehen, Trinitarioen parkean txirrindulekin jolasten egon ginen.
El jueves 22 de septiembre el Ayuntamiento de Pamplona organizó una bicicletada. Más de 1000 alumn@s de 12 Centros diferentes nos juntamos en la ciudadela para celebrar la semana de la movilidad.
Tras un duro recorrido, la cuesta nos cansó bastante, almorzamos, tuvimos música, la visita de un ciclista famoso y vimos muchos amig@s.
Pruden Indurain
Antes de volver al Colegio estuvimos en el nuevo parque de Trinitarios jugando con las bicis.
Azken hiruhilabetean, bi irteera egin ditugu ikasleekin. Lehenengoan, Baztan Abentura Park eta Bertizko Jaurerrira joan ginen. Bigarrenean, berriz, Iruñeatik bueltatxo bat eman ondoren, Aranzadiko igerilekura joan ginen. Bietan, ikasleak gustora egon ziren eta disfrutatzen ikusi genituen.
En el último trimestre, se han realizado dos excursiones con los alumnos de 5º. La primera, visitamos el Baztan Abentura Park y el Señorío de Bértiz. En una segunda ocasión, después de dar un paseo por Pamplona, fuimos al Club Aranzadi. En ambas excursiones, los alumnos estuvieron a gusto y disfrutaron mucho.
Nosotras elegimos aprender las enfermedades mentales y la psicología. A raíz de ello elegimos el autismo.
Primero investigamos sobre las distintas asociaciones, nosotras elegimos la asociación: A.N.A., y empezamos a investigar sobre ella. Nos pusimos en grupos y nuestro grupo empezamos a buscar información sobre el autismo y el sistema nervioso. Después escribimos un email para ver si podían venir a darnos una charla para aprender un poco más del trastorno.
Cuando teníamos toda la información hicimos un Canva (una presentación animada) para enseñarlo y presentarlo a nuestr@s compañer@s.
Después Amaia una psicóloga de A.N.A. vino a darnos una charla y a partir de ahí pusimos más información en nuestra presentación.
Estuvimos pensando en qué podíamos hacer por l@s niñ@s con autismo y recordamos que Amaia nos dijo que necesitaban juguetes para ell@s e hicimos una recogida de juguetes y dibujos. Fuimos clase por clase para recoger todos los juguetes que ya no necesitaban y no utilizaban. Recogimos muchísimos juguetes y les hicieron un montón de dibujos.
Así mismo como ell@s entienden más visual, pusimos pictogramas por el colegio y nos quedó muy bien. Imprimimos los pictogramas, los plastificamos y por último los pusimos por toda la escuela.
Ahora lo que nos falta es hacer una ¡ gran fiesta para celebrarlo!
ZER EGIN DUGU PROIEKTUAN
Gaixotasun mentalak eta psikologia lantzea erabaki genuen. Horregatik autismoa lantzen hasi ginen.
Lehenengo elkarteak ikertu genituen, ANA (Asociación Navarra del Autismo) aukeratu genuen eta hari buruz informazioa bilatzen hasi ginen.
Autismoa eta Nerbio sistemari buruz ikertzen hasi ginen taldeka. Gero, elkartearekin kontaktatu genuen eta hitzaldi bat ematera etortzea gonbidatu genituen. Informazioa bilatu ondoren “Canva” (aurkezpen) bat egin genuen gure gelakoeei azaltzeko. Geroago, Amaya, ANAko psikologa guri informazioa ematera etorri zen.
Pentsatzen egon ginen eta oroitu ginen Amayak esan zigula autismo duten pertsonek marrazkien bidez hobeto ulertzen zituztela gauzak. Horregatik piktogramak egitea erabaki genuen. Baino ere esan zigun elkartean josatalu gutxi zituztela eta jostailu bilketa bat antolatu genuen leuzemia lantzen zuen taldearekin batera.
Piktogramak inprimatu genituen eta gelen kanpoaldean itsatsi genituen. Jostailu bilketarako kartelak egin genituen eta eskolatik jarri genituen. Hortik aurrera jendea jostailuak ekartzen hasi zen eta hortik 2 astetara jostailuak jaso genituen. Banatzen hasi ginen eta elkarteetara eraman genituen. Horrela autismo eta minbizia duten umeek jostailu gehiago dituzte.
Eskerrak eman nahi diegu ikastola guztiari jostailuak ekartzeagatik eta laguntzeagatik.
Estábamos trabajando el cuerpo humano y empezamos a buscar enfermedades que afectan a los huesos y músculos en internet y elegimos la Esclerosis Múltiple.
Investigamos sobre la asociación de ADEMNA luego investigamos la enfermedad y por último investigamos sobre el sistema sensorial.
Después le mandamos un correo a la asociación y vinieron a darnos una charla sobre lo que hacían.
Más tarde les presentamos a nuestr@s compañer@s de clase la información que cogimos y pusimos en un Power Point. También le hicimos una gincana con preguntas sobre el tema.
Después les mandamos otro correo a la asociación para preguntarles cómo podíamos ayudarles. Cuando hicimos la primera evaluación nuestro trabajo mejoró.
Para ayudar a la asociación pensamos en darles una charla a distintas escuela de la comarca de Pamplona sobre la enfermedad. Pero con el covid no les pudimos dar una charla en persona, por eso les hicimos un video y lo mandamos a distintas escuelas de Pamplona. Se lo mandamos a Jaso, Alaitz, Arantza, Patxi Larrainzar. En la otra clase sí que la pudimos dar en persona, y vino una chica llamada Adriana, con esclerosis múltiple, para ayudarnos a explicarlo mejor.
Esperemos que os haya gustado porque hemos trabajado mucho.
5. mailako ikasleek hirugarren proiektuan zientzia eta esperimentuak lantzea erabaki dute. Azken ekoizpen moduan, proiektu honetan blogg bat sortu da. Bertan, proeiktuan zehar egindako jarduerak eta edukiak partekatuko dira.
Los alumnos de quinto curso han decidido trabajar la ciencia y los experimentos en el tercer proyecto del curso. Como producto final para este proyecto se ha creado un blogg donde se compartirán las actividades y contenidos que se desarrollen a lo largo del proyecto.
Lehenengo ebaluazioan unibertsoa landu ondoren, bigarren hiruhilekoan aurrera eraman genuen proiektua bukatzeko, bosgarren mailako ikasleek, feria turismo batean ikasitakoaren berri eman zuten. A taldeko ikasleek hirugarren mailako ikasleei erakutsi zieten prestaturikoa eta B taldeko ikasleek, berriz, laugarren mailarentzako prestatu zituzten jarduerak.
Besteak beste, mapa motak, ondasun kulturak, natur ondareak, herrien eta hirien koordenatuak eta inguru hurbileko kontuak jakinarazi ziren feria honen bitartez.
DEL UNIVERSO A NAVARRA
Tras trabajar el universo en la primera evaluación, para finalizar el proyecto que llevamos a cabo en el segundo trimestre, los alumnos de 5º, compartieron lo aprendido organizando una feria de turismo. Los alumnos del grupo A plantearon las actividades para tercero de Primaria, y los alumnos del grupo B, por otro lado, para cuarto curso.
A través de esta feria se dieron a conocer, entre otros, los tipos de mapas, el patrimonio cultural y natural, las coordenadas de pueblos y ciudades y las cuestiones del entorno más cercano.